16+
If we celebrate the same holidays we are very much alike.
Класс 5
Формы работы: фронтальная, групповая.
Оборудование: интерактивная доска, атрибуты праздника - католического рождества.
Дополнительные пособия: раздаточный материал - карточки с заданиями, альбомные листы, маркеры для работы в группах, звездочки,
Цели урока (проектной деятельности)
Личностные:
развитие творческих способностей детей, умений достигать взаимопонимания и согласия (межличностная коммуникация), повышение мотивации обучающихся
Метапредметные:
развитие умений исследовательской деятельности, умения взаимодействия со сверстниками и взрослыми в учебной деятельности, развитие организационных умений, включая умение планировать свою деятельность, развитие умений само- и взаимоконтроля, развитие информационной и компьютерной компетенции
Предметные:
интеграция видов речевой деятельности и их практическое использование в актуальной ситуациидля решения практической задачи на английском языке, развитие умений представить результаты своей работы на английском языке
Задачи:
учебные
развивающие
воспитательные
ХОД УРОКА
I. Начальный этап
1. Оргмомент.
Good morning, my dear friends! I am glad to see you. I hope everybody is ready to work. Sit down, please. Let's start our lesson.
2. Целеполагание.
Please, look at the blackboard and say : What are we going to do today?
(надоскетемаурока: Let’s celebrate. /Let’s arrange a party)
Ps: Are we going to arrange a party?
T: Yes, we are. What party are we going to arrange? Can you guess? (наэкранесимволыразныхпраздников)I’ll try to give you some ideas: The colours of the holyday are green and red. It is celebrated in winter.
Ps: Is it Christmas?
T: Yes, you are right. We'll work in groups today. We have 3 teams: Bells, Balls and Lanterns
What do you think we should start with?
3. Фонетическаязарядка.
Christmas is a happy day. People sing and hear many songs that create the special atmosphere of the holiday. Let's sing "We wish you a merry Christmas"
OK, boys and girls, here are Christmas Tongue Twisters for you.
Repeat after me!
Can you say these three times fast?
Well done!
4. Речеваязарядка.
And now, listen to our aims and our plan. Well, our aim is to use everything we know about Christmas in England and arrange a Christmas party. It’s our project.
Let’s make a plan. (Каждаякомандаполучаетзаготовкудляплана)Please, giveyourideas…
II. . Основнойэтап.
Good of you! Now let's talk! Answer my questions, please. We'll see what you know about Christmas symbols (traditions).
презентация Тест на знание символов,отработка произношения.
There is a quiz for you. There are a lot of new words there. You should try and guess.
(мультимедийный тест на знание традиций)
Now we may use our plan.
What will we have to do?
Ps: We’ll have to make Christmas dinner
write Christmas tree
draw decorations
buy a snowman
cook presents
arrange flowers
toys
Christmas cards
house
All right. You are rather quick.
And now you should decide: who will be responsible for the parts of you plan?
Ps: … will be responsible for Christmas dinner
decorations
presents
music
invitations
games
Look. I have a Christmas tree for you. Decorate your Trees with the symbols of Christmas. You have different things in the yellow envelops, choose which you like best! Beattentive! Youhave 2 min. (Stickthemwithglue)
Участники выбирают украшения, относящиеся к Рождеству, и украшают ими елочку.
Are you ready? Show your Christmas Trees to us!
III. Заключительный этап.
1. Подведение итогов.
Let's sum up! What have you done today?
2. Оценкадеятельностиучащихся.
You have worked hard today. Thank you for your job. Will you get some prizes now?(Вручениерождественскихоткрыток)
Paint the smile on the paper-faces. How do you like our lesson? How do you like your group? (мониторинг)