Воскресенье, 04:57 
Заказ документов

 Заочные научно-практические конференции Всероссийского и международного уровня

+

Одноименные конкурсы с выдачей диплома с призовым местом

1 работы - 3 документа

Публикация в печатном издании и на диске

Участие от 300 руб!!!

 

 

Главная » »
Главная » Файлы » Экспресс-конкурсы на 2016-2017 уч.г » Всероссйиский конкурс "Мой лучший урок"

Итоговый урок английского языка по теме "So many countries, so many customs" в 5 классе
22.12.2015, 07:58

Итоговый урок английского языка по теме "So many countries, so many customs" в 5 классе

Доева Элина Валерьевна, учитель английского языка

Для того чтобы поддержать и сохранить интерес учащихся к изучению иностранного языка нужно, на мой взгляд, вместо “сухой” грамматики (роль которой очень важна), почаще проводить уроки страноведческого характера. В младшем и среднем звене - уроки с элементами страноведения. Каким образом можно это сделать? Конечно же, в первую очередь, через тексты. Читая такой текст, ученики знакомятся с бытом, традициями, культурой, историей страны изучаемого языка. Далее – через внеклассные мероприятия, нестандартные уроки в форме уроков-“путешествий”, викторин, конкурсов, соревнований.

Приводится план-конспект нестандартного урока для учащихся пятого класса по теме “So many countries, so many customs” с элементами проектной деятельности страноведческого характера (УМК И. Н. Верещагина, О.В. Афанасьева, 5-й год обучения) (и страноведческого характера.

Цели урока:

  • продолжить формирование навыков аудирования, лексики и монологической речи
  • систематизировать ранее известные сведения о России, США и Великобритании
  • расширить представления учащихся новой информацией об этих странах
  • воспитывать у учащихся интерес к истории своей страны и англоязычных государств
  • развивать творческие способности детей

Оснащение урока:

  • магнитофон
  • звуковое пособие к УМК – V И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева;
  • раздаточный материал (листы с заданиями в формате А4);
  • флаги, географические карты.

I. Организационный момент и приветствие.

Good afternoon, children! Glad to see you. Today we have the final lesson on the topic “So many countries, so many customs”. You’ll work in groups and you’ll get a “star” for the each right answer. At the end of the lesson we shall count your stars and see which team won the game.

 At our previous lessons we were divided into 3 groups. Russia-The USA- Great Britain. We have chosen the captains of the teams -…….Each team  has prepared a very interesting material about its country, its traditions and customs. It was your home task.

II. Лексико-фонетическая разминка.

-       Is anybody absent today? (Nobody is absent today).

-        What is the date today? What is the day today?

Учитель: By the way, children, what’s the Russian for:

So many countries, so many customs

So many men, so many minds

Custom is a second nature

Ответы учащихся:

У каждой пташки свои замашки.

Сколько стран – столько и обычаев.

Сколько голов – столько умов.

Сколько людей, столько и мнений.

Привычка – вторая натура.

Учитель: What’s the Russian for “country”?

Дети: страна, сельская местность.

For today your home task was to learn the poem “A question” by Edith Segal by heart. Let’s invite three pupils from each team and ask them to recite the poem. The captain who recites more impressive will get a star.

Well done! In this poem you can see a question “Where would you rather live?” What does it mean?.

Ученики отвечают: It means: “Would you live in the city or in the village?”

Now you are getting sheets. The task is to find the adjectives describing life in a city and life in the country. Do it in groups!

На листах дан перечень прилагательных:

A

B

Fast

cheap

Small

slow

Clean

unhealthy

Safe

unfriendly

Quiet

dirty

Old

noisy

Healthy

dangerous

Friendly

modern

Interesting

boring

Expensive

big

 

Команда, которая выполнит работу быстрее и правильнее, получает “звезду”.

 

Учитель: Thank you for your answers. Now every group will receive one sheet of paper where the only word is written, it’s the word “country”. It’s a keyword. You have to do a word-web.

Ребята начинают составлять словарную паутину. Команда, которая выполнит работу быстрее и правильнее, получает “звезду”.

Примерная словарная паутина

http://festival.1september.ru/articles/414913/img1.gif

IV. Страноведческая работа.

Это домашнее задание. На предыдущем уроке между капитанами команд была проведена жеребьевка, поэтому каждая команда готовила сообщение о “своей” стране (США, Великобритания, Россия). Также заранее команды приготовили флаги, географическую карту, символику “своей” страны

Примерные монологические высказывания:

Блиц опрос , каждая команда задает соперникам вопросы. А вы должны отвечать на все вопросы.

Russia

  • Russia is the largest country in the world.
  • Russia is situated on two continents: Europe and Asia.
  • The Volga is the longest river in Europe.
  • The old Russian towns on the Volga are: Volgograd, Astrakhan, Samara, Saratov.
  • Yuri Dolgoruky founded the capital of Russia – Moscow – in 1147.
  • The symbols of Russia are a birch tree, also its national flag, two-headed eagle.

Great Britain.

  • England became a great country at the beginning of the 11th century.
  • In 1066 William the Conqueror became the King of England.
  • The Great Fire in London was in 1666.
  • London is the capital of Great Britain.
  • The heart of London is the City.
  • There are a lot of sights in London. For example, Trafalgar Square, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Big Ben, the Houses of Parliament, etc.

The USA

  • Christopher Columbus discovered America in 1492.
  • The name of the ship that sailed from England to America was “Mayflower”
  • The first president of the USA was George Washington.
  • There are 50 states in the United States.
  • The capital of he USA is Washington DC.
  • There are many places of interest in the city. They are: the White House, the Capitol, the Statue of Liberty, etc.

Учитель: Thank you, children, for your interesting information: all of you are well done.

-        Now it is time to practice the words on our topic. Open your books and find ex. 1, p. 62. At first you will read the words in the table loudly and quickly.

Ученики по очереди читают слова в рамочке.

-        Look through the words again for a minute and divide them into four col­umns. Your time is up. Read the category parts of the city (places of in­terest, places to work, money).

III. Зарядка.

Are you tired? Let’s do the exercises!
Hands on your hips,
Hands on your knees,
Put them behind, if you please,
Touch your shoulders,
Touch your nose,
Touch your ears,
Touch your toes.
Raise your hands into the air, to the sides, on your hair,
Raise them up as before,
While clapping –
One, two, three, four.

.Let’s talk about holidays celebrating in Russia, in America and in Britain.

Captains, go to my table and get the boxes for your teams. There are the names of some holidays in the boxes. Look at the blackboard! Here you can see the names of the countries. (Russia, the USA, Great Britain)

Your task is to find in the box the holidays celebrating in “your” country and to put them on the blackboard with magnets and to pronounce the words correctly.

Команда, выполнившая задание быстрее всех получает “звезду”.

Примерная таблица праздников:

Russia

Great Britain

The USA

The New Year

St. Valentine’s Day

Mother’s Day

Christmas

St. Patrick’s Day

Thanksgiving Day

Army’s Day

The New Year

Halloween

The 8th of March

Christmas

Memorial Day(May)

The 1st of April

Halloween

Veteran’s Day

Victory Day

Mother’s Day

Independence Day

Independence Day

Fool’s Day

Easter

1st of September

Boxing Day

The New Year

 

Учитель: Are there any common festivals celebrating in these 3 countries?

Дети находят по получившейся таблице общие праздники, отмечаемые в этих странах.

Команда, выполнившая задание, получает “звезду”.

Now let’s play, Each team prepared a holiday-puzzle for you. Listen to them very attentively and guess what holiday it is.

Task: You have to match the beginning of the sentence in the left-hand column with the ending of it in the right-hand column to make sentences.

Left-hand column

1. The British museum is ...
2. The Tower was ...
3. A monument to Admiral Nelson is ...
4. Sir Christopher Wren built ...
5. The heart of London is ...
6. Londinium is ...
7. London stands ...

Right-hand column

a. on the river Thames.
b. St Paul`s Cathedral after the Great Fire.
c. the old name of London.
d. the largest museum in Great Britain.
e. the first prison in Great Britain.
f. in the middle of Trafalgar Square.
g. the City.

IV. America

– Now let`s have a talk about the USA.
1. Can you give me a full name of the USA?
2. Who discovered America?
3. What`s the capital of the USA?
4. Who was the first president of the USA?
5. What symbols of America do you know?
6. How many states are there in the USA?
7. Show me the American flag. Can you describe it?

V. Russia

1. What`s the largest country in the world?
2. Where is Russia situated?
3. Show me the Russian flag. Describe it.
4. What`s the heart of Moscow?
5. What tree is a symbol of Russia?
6. Who founded Moscow?

Task: Listen to the description and think what word is.

1. It`s a small group of houses in the country.
2. It`s systematic knowledge.
3. This is food. I like eating it during Maslenitsa week.
4. It`s a ship which travels in space.
5. It`s very expensive food. We can get it from fish.
6. It`s food. It`s very sweet. Only bees can give us.
7. This is a person who knows a lot of about science.
8. This is a building where students study after school.

1. V_ _ _ _ _ _ (village)
2. S _ _ _ _ _ _ (science)
3. P _ _ _ _ _ _ (pancake )
4. S _ _ _ _ _ _ _ _ (spaceship)
5. C _ _ _ _ _ ( caviar)
6. H _ _ _ _ (honey)
7. S _ _ _ _ _ _ _ _ (scientist)
8. U _ _ _ _ _ _ _ _ _ (university)

После того, как учащиеся отгадали зашифрованные слова, учитель предлагает ответить на следующие вопросы ( для использования, отработки их в речи).

 

V. Заключение.

Учитель: Today at the lesson we’ve talked a lot about Russia, Great Britain, the USA. We have talked about festivals celebrating in these countries. We are different and we can say: “So many countries, so many customs”.

What else have you known today?

Дети: We have known that

  • every country has its customs,
  • every country has its symbols, flags
  • every country has its famous people, etc.

Затем учитель предлагает подсчитать количество набранных “звезд”, поздравляет победителей и благодарит всех за участие.

 

Категория: Всероссйиский конкурс "Мой лучший урок" | Добавил: Элллис
Просмотров: 269 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright 2010 © БОЛЬШАЯ ПЕРЕМЕНА